utorok 16. júna 2015

Ako "sa" šije Round Robin

Nemohol nebyť. Uvedomila som si to v momente, keď som vybaľovala všetky tie úžasné látky z dizajnérskej dielne Kaffee Fassett &Philip Jacobs. Tohtoročný Round Robin.
Stále ich veľa ľudí "nemusí". Pretože sú to divoké, farebné, pestré látky. A tie sa nie všade "hodia". Ale evidentne nielen ja ich "môžem". Dokonca veľmi. Keď som ich v ponuke Zebrapatchwork priniesla pred 7 rokmi, nadchýnali sa nimi najmä interiéroví dizajnéri a ja :-). Dnes sa, našťastie, situácia zmenila a stále viac nás rozveselilo svoje šatníky a príbytky farbami.
Vždy, a to doslova, príde pocit "načo som to opäť organizovala, čo s tým teraz, čo vymyslím, z akých látok". Chodím okolo, obchádzam, obzerám. Čestne sa priznávam, že občas aj zazerám. Po fáze nulových nápadov a smutného prázdna bez inšpirácie ( v rôznej dĺžke trvania) sa priblíži deň odovzdania. A tento blížiaci sa dátum ma vybičuje k akcii. Áno, som presne ten človek, ktorý podáva vysoké výkony na poslednú chvíľu a pod tlakom.

Vtedy skrátka príde nápad, pretože musí :-). A zároveň príde úplná paralýza, pretože toto sú momenty, kedy do poslednej chvíle neviem, či mi to všetko "sadne" tak, ako potrebujem. Za iných okolností počítam bez problémov, ale v týchto prípadoch skladám jednotlivé kúsky doslova ako skladačku.. Vždy si nakoniec poviem, veď sa to dalo šiť rýchlejšie a jednoduchšie, ale v konkrétnom momente toho nie som schopná. normálne beriem do rúk zo zeme maličké dieliky, prišívam a prišívam, nič nemeriam, len prikladám, skladám a dúfam.
V prípade, že šijem pre Aničku, sa ešte k tomu tíško modlím, aby mi to vyšlo a vyšlo na milimeter presne :-). LEBO.
Nasleduje - podotýkam, že je neskorá nočná hodina, prípadne skorá ranná, dňa "D" - mučivá chvíľa, keď to celé poskladám a začnem si to prezerať. Toto je moment, ktorý spôsobí doslova kvantový skok v mojej mysli. pretože náhle uvidím niekoľko ďalších možností, ktoré budú časovo náročné a pravdepodobne lepšie, ako pôvodná. No a idem samozrejme do toho! Vyžaduje to určite ďalšie látky, ďalšie skladanie a zošívanie, ale už vidím jasne cieľ a vedie ma tvorivá sila, takže napriek únave sa dostaví ten úžasný pocit tvorivej vášne. A to je zároveň moment, ktorý zbožňujem, kvôli ktorému ma toto celé baví.
Je to adrenalín do samého konca. A potom nasleduje síce unavená, ale veľká spokojnosť.
A zároveň je to moment, keď sa mi moja hotová časť celkom ťažko dáva z rúk ďalej, pretože obvykle viem presne, ako by to mohlo pokračovať :-)))))).
Ale dám a tíško čakám, čo príde v obálke, pretože sa na to nedá nijako pripraviť. A kolotoč sa opakuje nanovo, len s väčším lemom.

Už teraz sa neviem dočkať konca. Keď uvidím svoj quilt, ktorý je od stredového bloku pre mňa tajný a aj na všetky ostatné, lebo tento rok to bude opäť pecka, to je jasné už dnes:-)

Round Robin - tento spoločný projekt nie je už ani u nás neznámy. V Zebrapatchwork sme prvý šili komorne pred rokom a hneď potom nasledoval veľký spoločný projekt.
Je to vlastne niečo ako  kolotoč - členovia každej skupiny si postupne medzi sebou vymieňajú stredové bloky, na ktoré každá z účastníčok našíva ďalšie lemy.. celý postup je tajný, každá z nás vidí až hotový quilt - skrátka prekvapenie až do samého konca!
Ak sa chcete pozrieť, aké skvosty vznikli v minulých projektoch, porozhliadajte sa tu na blogu. Je to prinajmenej inšpiratívne. Vždy ma to privedie k zamysleniu, aké nádhery by vznikali, keby sme viac používali svoju vlastnú tvorivosť a predstavivosť. Pretože máme všetko, čo treba a to čo na Slovensku vzniká, môže smelo konkurovať svetovej komunite úžasného hobby s názvom PATCHWORK:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára