streda 13. novembra 2013

Šarmantný drážďanský tanier

Neodolateľný malý balíček - Charm pack - 42 štvorcov 13,5x13,5cm. V kombinácii s kolekciou Vin du Jour bol jasnou výzvou. Keď som sama seba presvedčila, že nemusím vždy skončiť pri veľkom quilte, zamyslela som sa, čo s týmto malým nádherným balíčkom. 
Vzor nazývaný Drážďanský tanier je krásny a jednoduchý, takže voľba bola jasná. Patrí medzi moje najobľúbenejšie vzory.



Vzor patril medzi najpopulárnejšie vzory v 20. a 30. rokoch minulého storočia a hoci je názov Drážďanský tanier asi najviac rozšírený, používal sa aj názov Dahlia, Slnečnica, Astra.. Je úplne jasné, že je vzor pomenovaný podľa vychýreného drážďanského porcelánu.
Patrí medzi tzv. aplikované vzory - to znamená, že sa najprv ušijú jednotlivé dielky, zošitím vytvoria obvykle vzor taniera s oblúkovým alebo špicatým okrajom a potom sa aplikujú na podkladovú látku.

Balíček Charm pack som rozdelila na 4 kôpky a tvary rezala cez niekoľko vrstiev naraz. Odporúčam použiť nové koliesko do rezáka vždy, keď sa chystáte použiť techniku, v ktorej sa reže viacero vrstiev. 

Pravítko na Drážďanský tanier má niekoľko typov a je parádnym pomocníkom - ak ho nemáte, dobre poslúži aj nakreslená papierová šablóna.

Použila som rotačnú rezaciu podložku - vyhovuje mi, že nemusím hýbať kôpkou medzi jednotlivými rezmi - kôpka sa nepohne, iba otočím podložkou a režem opačný smer.. okrem dielikov na tanier mi ostali aj nejaké odrezky..

Jednotlivé dieliky taniera zošijeme - najlepšie tzv. "reťazovou metódou" - všetky za sebou.

Okolo stroja sa vám bude vinúť takýto hadík. Keďže som sa rozhodla pre špicatý tvar tanierov, zošívam hornú hranu zloženú na polovicu lícovými stranami k sebe.

... pekne v rade za sebou...
Jednotlivé dieliky rozstrihnúť od seba a všetky špičky pekne šikmo zastrihnúť v rohu, aby nám látka nezavadzala v špičke...

Otočiť lícom nahor - špicatá čiapočka je na svete, prst je celkom dobrý pomocník, alebo ja paličky na sushi..

Zažehliť a dieliky sú na svete!

 Čas na hru je pred nami - porozkladať jednotlivé dieliky tak, aby vytvorili tanier. Z balíčka sa podaria 4 nádherné taniere.



Zošijeme jednotlivé dieliky a hotová tanier aplikujeme na podklad. Ja som si pomohla kruhom s Vliesofixu - obojstranne nažehľovacieho vlizelínu. Podlepila som ním tanier z rubovej strany a nažehlila na podkladovú látku. potom už len nalepiť stredový kruh a 4 nádherné vankúše sú hotové :-)

No a  potom tu ostali tie maličké odrezky - takže jednu kôpku som zošila a bude z toho stred obrusu.



Druhú kôpku som nalepila na filmoplast a bude z nej dekorácia... možno na nejakú taštičku :-)

Krásne šitie!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára