štvrtok 30. januára 2014

Štvorčekové dilemy

Batiky sú pre mňa prudko návyková, neodolateľná kategória látok. Snáď pre tú energiu, ktorú vyžarujú farbami a vzormi, možno preto, že sú dodnes ručne farbené tradičnou technológiou. Vzory sú nanášané voskovými raznicami a farebnosť odráža celú paletu exotiky z Bali. Nerada z nich režem, stačí mi mať ich a pozerať sa na všetky tie nádherné farby...



Občas ale príde chvíľa, keď je správny čas aj na ne, pre neopakovateľnosť výsledku.
Aby šla práca pekne od ruky, použila som dve rolky - jednu z béžových tónov a druhú žiarivú, farebnú. Každý pás som prestrihla presne v polovici a zošila 4 pásy široké 2,5 inch - striedavo béžový a farebný. Z každej farebnej dvojice mi po narezaní a zošití vyšli dva hotové štvorce.
Ušité pásy som prežehlila (všetky švy jedným smerom) a narezala opäť na pásy široké 2,5 palca - pravítko v palcovej mierke je v tomto prípade fakt pomocníkom :-)
Tak poďme na štvorce:
Takto vyzerá pripravený obdĺžnik

                                                                po rozrezaní na pásy

 Každý druhý pás jednoducho otočíme hore nohami a máme pripravenú šachovnicu na zošitie.
 Prvé dva pásy položíme na seba lícom na líc podľa možnosti tak, aby švy do seba pekne zapadli.
 Zošijeme - parádnym pomocníkom je v tejto chvíli tzv. "patchworková pätka" - s pomocným plieškom, ktorý udrží švový prídavok rovnaký po celej dĺžke šitia.

Pridáme tretí pás a zopakujeme predchádzajúci krok.

 No a posledný, aby mal štvorec tvar, ako sa patrí.




 A šachovnica je hotová. Stačí ušiť všetky ostatné farby a môžete sa začať hrať. Budem robiť teraz pár dní to isté, až kým nebudem spokojná s výsledkom. Budem premiestňovať, meniť, dopĺňať... až kým to nebude presne tak, ako má :-)

Ak sa pridáte, podeľte sa s výsledkami, budem sa tešiť :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára