nedeľa 11. januára 2015

Tento rok to v Zebre naozaj roztočíme! A to doslova :-)



Bude to znieť celkom symbolicky, ale spravidla mi rôzne životné obdobia prichádzajú vo vlnách.
Už začiatkom minulého roku bolo jasné, že to bude rok špeciálny a iný. Bol - a bol aj veľmi vyčerpávajúci a ťažký.

Nikdy to ale nie je iba čierne - vždy je to veľmi starostlivo vyvážené bielou. A tak som cítila, že sa menia veci a že sa aj veci dejú. Veľmi som to neskúmala a neplánovala, pretože som sa okrem iného práve v minulom roku naučila, že niečo sa naplánovať dá a potom je toho celkom veľa, čo sa naplánovať nedá. A iba sa zbytočne márnou snahou pripravujeme o to jediné, čo v skutočnosti máme - o prítomný okamih.

Viem, že si to pamätáte - keď náš Zebrapatchwork obchodík pre rokmi začínal, okrem látok v ňom mali svoje miesto aj vlnky. Skrátka preto, lebo látky a vlny ma sprevádzajú už od detstva, odjakživa ma obklopovali a stále sa niečo tvorilo, šilo a vyrábalo - skrátka rovnako dôležité miesto ako knihy majú v mojom živote svoje pevné miesto aj tieto nevyhnutné kreatívne potrebnosti ( a mnohé iné teda).

Stránku Evičky Kriškovej Vlna-art som našla raz celkom neskoro večer. Ani vo sne mi nenapadlo, že existuje v dnešných časoch niekto, kto pradie na kolovrátku a tvorí také nádherné skvosty! Prezerala som stránku stále dokola, napísala mail, správu a nevedela som vydržať do rána.

No a ráno som zatelefonovala a povedala som Evičke (vtedy mne celkom neznámej), že skrátka tie vlny chcem vidieť, najlepšie hneď :-) A ona povedala dobre (za čo jej dodnes veľmi pekne ďakujem). A otvorila mi dvere svojho úžasného farebného sveta a ja som sa nevedela vynadívať!
Málokedy sa mi stane, že stretnem človeka, ktorý hovorí o svojej práci s takou vášňou, radosťou a nadšením. Nechcelo sa mi odtiaľ vôbec odísť :-) a moju inváziu musela odvtedy pretrpieť ešte niekoľkokrát..

Zistili sme v krátkom čase, že máme všeličo spoločné.

A na mňa čakal pod stromčekom kolovrátok. Krásny. A roztočil novú vášeň a ja som prešťastná, že sa môžem niečo nové, úžasné učiť. Bude to cesta dlhá, lebo pradenie na kolovrátku, čo kedysi ovládali snáď všetky ženy, je veru náročná záležitosť.

Je vám myslím jasné, čo následuje - Evka začína v Zebre učiť pradenie na kolovrátku. Ja dúfam, že to je začiatok nového, krásneho tvorenia. Tak ak máte chuť stretnúť zaujímavého človeka s nádhernou vášňou a talentom, potom sa určite príďte naučiť priasť. Môžem vás ubezpečiť, že držať v rukách vlastnoručne upradenú vlnu je parádny pocit!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára