piatok 23. mája 2014

Flic Flac veterníčky

Musím sa čestne priznať, že keď som pred rokmi túto techniku šila prvý krát, špeciálne pravítko som si obstarala, aj som šila podľa pôvodného návodu. Vzniknutý "odpad" ma rozčaroval, ale nakoniec aj z neho vznikli krásne vankúše :-)
Uvedomila som si ale v procese, že sa to dá urobiť oveľa jednoduchšie a bez zvyškov, dokonca aj bez dvojitého zošívania - tu je teda výsledok:



Použila som charm pack - štvorce 5x5 inch. Vyberiem štyri štvorce - každý inej farby. Štvorce položíme na seba. Ak použijete charm pack, máte výhodou, že nemusíte príliš špekulovať nad farebnými kombináciami - už to urobili za vás, presne narezali, vy iba premiešate a idete na vec :-)
Na každej strane štvorca si označím značku - ja som označila vzdialenosť 1 inch od okraja štvorca. Ak použijete iný rozmer základného štvorca, pokojne zmeňte aj vzdialenosť značky - nezabudnite pritom, že niečo sa schová do švového prídavku..
Prvý rez od značky k značke, druhý hneď za ním..
Dva rezy - od značky k značke na dvoch protiľahlých stranách štvorca - snažíme sa pritom so štvorcami príliš nehýbať, len urobiť dva čisté rezy - otočná podložka samozrejme pomáha :-)
Takto vyzerá výsledok - rozrezaný štvorec - 4 dieliky

 Dieliky premiešame tak, aby v každom štvorci boli 4 rôzne kúsky. Jednotlivé štvorce zošijeme. Ak si trúfate, použite rýchle šitie, ide to raz dva, len si treba vytvoriť pri zošívaní systém, aby ste sa nezaplietli a nepomotali dieliky vo štvorcoch..


No a takto vyzerá hotový veterník :-) - blok a na všetkých 4 stranách je pripravený ďalší a čaká na pokračovanie !!
 Takto vyzerajú jednotlivé veterníčky - rozrezané dieliky iba pootáčate do tvaru veterníka
 A začína najväčšia zábava - rozkladanie a farebná kompozícia
 Do voľných plôch dokladám farbu, ktorá sa mi najlepšie hodí..

Až kým nie som spokojná..
Krásne šitie praje zebrapatchwork :-)







1 komentár: