štvrtok 1. mája 2014

Round Robin

Hobby je činnosť, ktorá nás napĺňa - nielen voľný čas, ale aj srdiečko, dušu.. a poniektorí máme šťastie, že sme našli takého koníčka, čo prináša aj mnoho možností a výziev.



Každá sme nejako začínali, krôčik po krôčiku sa zlepšovali, obdarovali krásou rodinu a kamarátov a postupne prišiel čas aj na iné projekty. Aj u nás už je samozrejmosťou, že tvoriví ľudia organizujú charitatívne projekty, šijú, maľujú alebo inak tvoria pre deti v nemocniciach, v detských domovoch, pre starých ľudí v seniorských domovoch a spríjemňujú a skrášľujú ich okolie alebo život. Je to ľahké, pretože keď máte svoj život naplnený radosťou z tvorenia, je pre vás samozrejmosťou obdarúvať iných, aby ste radosť priniesli aj do ich životov. Často krát vlastnoručne ušitý vankúšik má hodnotu vyššiu než akékoľvek peniaze a obojstranná radosť je tou najvyššou hodnotou.

A pomedzi tvorivé chvíle sa vkrádajú výzvy - výzvy so všetkým, čo k nim patrí. A takou jednou výzvou je určite projekt Round Robin - u nás je najbližšie prekladu spoločenská hra "Ide pieseň dokola" :-)
Touto výzvou som sa zaoberala už nejaký čas a nedala mi spávať. Rozhodla som sa ale, že kým sa pustíme do veľkej akcie, najprv si to celé vyskúšame na nečisto. Nečakala som vlastne nič a výsledok ma ohromil. Vznikli také nádherné a originálne 4 quilty, že neskromne poviem, že som hrdá a už viem, že sa smelo môžeme pustiť do poriadneho projektu a že je čas :-).





Každá účastníčka projektu ušije vlastný stredový blok. Je úplne na nej, ako bude vyzerať a aké použije farby. Nasleduje výmena stredových blokov a potom už sa postupuje do kola (round) - to znamená, že každá účastníčka v určenom čase odovzdá vždy tej istej ďalšej účastníčke dokončený ďalší krok - v našom prípade ďalší lem presne určeného rozmeru. Symbolicky aj v tomto prípade -  našívali sme lemy okolo stredového bloku, ktoré vlastne tiež "obkrúžili" kolom dokola základ.







Dôležité je, že ani jedna z nás už svoje vlastné dielo nevidela a to až do samého konca - takže vo finále sme už boli poriadne napäté a prekvapenie to bolo veru poriadne!
Je pochopiteľne dobré sa na začiatku dohodnúť na samozrejmostiach typu - že každá z nás sa budeme držať zvolených látok  - najmä kvalitou, že budeme sledovať farebnosť a štýl, v ktorom bol ušitý stredový blok. A vložíme do toho všetku svoju tvorivú kapacitu a fantáziu, akú len nájdeme :-)



Každý jeden quilt, ktorý som držala v ruke, žil svoj vlastný život - pripadala som si iba ako vykonávateľ :-) -vôbec ma nepúšťali mimo prvého nápadu, aj keď som si spočiatku nebola istá, či je dobrý.





Bola to výzva po všetkých stránkach - šila som aj vo farbách, ktoré by som si nevybrala, aj štýl, ktorý nie je úplne môj - A BOLO TO ÚŽASNÉ!!! Kedykoľvek si to rada zopakujem, lebo toľko zábavy, výbuchov tvorivej energie a záverečnej satisfakcie pri pohľade na hotové quilty som už dávno nezažila pri patchworkovom šití.
Tak dúfam, že aj vám sa páčia a kto má chuť, môže sa pridať - pokračujeme :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára